وایفای دوربین IP کار نمی کند: این موضوع یک مشکل رایج است.ممکن است دوربین IP بی سیم به WiFi متصل نشود و یا نتواند شبکه WiFi را بیابد.دوربین احتمال دارد در حالت آفلاین باشد و یا از راه دور نتواند به تلفن شما وصل شود.
در این مقاله، دلایل این مشکل و راه حل های آن آورده شده است.
محتوا:
دلایل عدم اتصال دوربین IP P2P
چند راه حل برای برطرف شدن آفلاین دوربین IP
دلایل عدم اتصال دوربین های مداربسته در شبکه WiFi
شماره 1 آنتن های دوربین IP سست هستند.
شماره 2 دوربین IP بی سیم، منبع تغذیه ندارد.
شماره 3 رمز ورود را بصورت نادرست وارد می کنید.
شماره 4 SSID مانند مودم نیست.
شماره 5 تداخل سیگنال دستگاه هایی مثل تلفن بی سیم یا مایکروویو، یکی از دلایل کم شدن سرعت سیگنال WiFi است.
شماره 6 مودم از کانال WiFi دوربین مداربسته پشتیبانی نمی کند.
چند راه حل برای برطرف شدن آفلاین دوربین IP
- آنتن های دوربین IP را چک کنید
وقتی دوربین IP به وایفای وصل نمی شود، در وهله اول آنتن آن را بررسی کنید که آیا به دوربین متصل می شود.
- مطمئن شوید که دوربین IP بی سیم روشن است
سالم بودن منبع تغذیه دوربین IP بی سیم و اتصال آداپتور برق به یک سوکت کار را بررسی کنید. سالم بودن باتری دوربین IP بی سیم باتری را بررسی کنید.
- اطمینان حاصل کنید که کلمه عبور صحیح است
گاهی اوقات به دلیل دریافت چندین رمز، ممکن است رمز اشتباه وارد کنید در نتیجه باید به رمز مختص وایفای خود اطمینان حاصل کنید.
- SSID را در تنظیمات وایفای بررسی کنید
SSID را هنگام تهیه دوربین IP بی سیم، مانند SSID مودم خود تنظیم کنید. برای این کار، باید با نرم افزار دوربین IP در سیستم رایانه یا تلفن همراه خود کار کنید.
- مطمئن شوید که تداخلی در سیگنال موجود نیست
فاصله بین دوربین IP و مودم را چک کنید زیرا این فاصله نباید زیاد باشد. بررسی کنید که موانعی بین آنها موجود نباشد.
دوربین های مداربسته وایفای IP در مقایسه با لپ تاپ و تلفن همراه، WiFi قوی تری نیاز دارند. برای اینکه دوربین IP بتواند حتی در خارج از منزل نیز سیگنال وایفای قوی تری داشته باشد، می توان یک تقویت کننده WiFi تهیه کرد.
باند فرکانس مودم را تغییر دهید به این دلیل که اکثر وسایل خانگی دارای فرکانس 2.4 گیگاهرتز هستند، این فرکانس بیش از حد شلوغ است و ممکن است باعث تداخل انتقال داده شود بنابراین اگر دوربین مداربسته دو بانده تهیه کنید باند فرکانس را به 5 گیگاهرتز تغییر دهید.
- با پشتیبانی تماس بگیرید
در صورتی که همه راه حل ها را تست کردید اما به نتیجه نرسیدید، احتمالاً مشکل سخت افزاری وجود دارد. با پشتیبانی شرکت تماس بگیرید و مشکل پیش آمده را برای آنها توضیح دهید و اگر محصول، گارانتی دارد آن را تعویض کنید.
امیدواریم مطلب فوق قابل توجه شما همراهان گرامی مجموعه الکتروسایه قرار گرفته باشد برای انتخاب بهترین دوربین مداربسته می توانید از مشاوره رایگان کارشناسان ما در بخش فروش بهره مندشوید.